0 Produktów
0 Produktów Twój koszyk

Nie masz produktów w koszyku.

-18%

Stymulowanie innowacyjności pracowników

33.00 zł

27.06 zł

Wysyłka w czwartek, 28.01.2021. Zobacz czasy dostawy.

W XX wieku nastąpił poważny postęp technologiczny i cywilizacyjny. Pojawiło się mnóstwo wynalazków ułatwiających człowiekowi życie. Wiele państw położyło nacisk na innowacje. Innowacje są niewątpliwie warunkiem koniecznym do przetrwania i rozwoju współczesnych organizacji.

Tworzenie i wdrażanie innowacji jest uwarunkowane licznymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, spośród których można wyróżnić uwarunkowania wspólne dla wszystkich typów organizacji oraz specyficzne dla branży, charakteru prowadzonej działalności, wielkości organizacji, formy własności czy profilu działania. Jednym z elementów wpływających na innowacyjność przedsiębiorstwa jest jego wewnętrzny potencjał innowacyjny.

Od innowacyjności ludzi zależy innowacyjność organizacji. Twórcami nowych pomysłów – także w procesach gospodarczych – są bowiem zawsze ludzie. Potencjał innowacyjności pracowników jest ściśle związany z poziomem ich kreatywności, co nie oznacza, że pozyskanie zasobów ludzkich o wysokich zdolnościach twórczych daje przedsiębiorstwu gwarancję rozwoju i pokonania konkurentów. Aby tak się stało, niezbędne jest stworzenie odpowiednich warunków organizacyjnych i społecznych ukierunkowanych na ukształtowanie środowiska, w którym możliwe będzie gospodarowanie potencjałem innowacyjnym zatrudnionych.

Przyjęto zatem, że potencjał ten może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Takie myślenie znalazło odzwierciedlenie w konstrukcji niniejszego opracowania, która obejmuje cztery zasadnicze części:
1. Innowacje – rodzaje i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia.
2. Kreatywny pracownik – jego cechy i możliwości pozyskiwania.
3.Kadra kierownicza wobec potrzeby zarządzania kreatywnością.
4. Kształtowanie proinnowacyjnego środowiska pracy.

Potencjał innowacyjny pracowników może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Opis i analiza przypadków zawartych w książce powinny pomóc czytelnikowi uporządkować wiedzę w przekroju następujących pytań:
•W czym przejawia się innowacyjność podmiotu gospodarczego i na ile jest ona uzależniona od kontekstu kulturowego?
•Jak ograniczać ryzyko błędnych decyzji podczas rekrutacji kreatywnych pracowników?
•Jakich zachowań powinien unikać menedżer w procesie kierowania ludźmi o wysokim potencjale innowacyjnym?
•Co robić, by uaktywnić i spożytkować rozpoznany w pracownikach potencjał twórczy?

Adresaci publikacji

Publikacja dedykowana jest w istocie szerokiemu profilowi czytelników. Adresatów zawartych w niej treści można podzielić na trzy niewykluczające się wzajemnie grupy, tj.:
•osoby, którym zależy na rozwoju personelu i czują się współodpowiedzialne za tworzenie środowiska stymulującego innowacyjność w miejscu pracy (pracownicy działów HR, menedżerowie liniowi różnych szczebli zarządzania oraz menedżerowie projektów);
•osoby profesjonalnie zajmujące się edukacją (wykładowcy akademiccy, trenerzy oraz coachowie);
•studenci, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu zarządzania;
•pasjonaci problematyki innowacyjności samodzielnie dbający o rozwój swojego potencjału.
  1. Napisz pierwszą recenzję

Napisz recenzję

  • Tytuł: Stymulowanie innowacyjności pracowników
  • Autorzy: Agata Pietroń-Pyszczek, Katarzyna Piwowar-Sulej
  • Wydawnictwo Marina
  • Oprawa: Miękka
  • Rok wydania: 2013
  • Ilość stron: 136
  • Format: 16.5x24.0cm
  • Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
  • Model: 59010702357KS
  • Język: polski
  • Podtytuł: Problemy praktyczne
  • ISBN: 9788361872641
  • EAN: 9788361872641
  • Wymiary: 16.5x24.0x1 cm